måndag 6 september 2010

Vuxenpoäng sökes

Min vän Linnea är klok. Mycket klokar än jag. Linnea bor här tillfälligt och jag tror hon kan lära mig ett och annat om hur en vuxen person beter sig.
Jag försökte mig på att lägga in det smarta ordet "skribent" i en mening. Tyvärr råkade jag säga det smarta ordet lite fel. Nog tycker jag att skribent borde stavas skribennt så man slipper säga fel. När jag tyckte att det var orättvist att Linnea var så smart föreslog hon att jag skulle börja läsa tidningen. Jag sa stolt att jag läser tidningen varje dag nu mera. Metro var morgon på tunnelbanan. Hon tyckte jag skulle läsa DN. Jag sa att det var överkurs. Horoskop och skojiga serier är också viktigt.

I skolan idag åt jag en smaskig matlåda. En burk tonfisk. Så går det när man är en oplanerad människa. När alla i klassen satt och njöt av sina goda matlådor blängde jag ner i min illaluktande tonfiskburk och lovade mig själv att jag skulle starta ett nytt planerat liv. Så imorgon ska jag äta snabbmakaroner och köttbullar. Köttbullarna kan vara för gamla, men det får bli ett överraskningsmometnt imorgon. Även fast man är planerad måste man våga chansa ibland. Så mitt nya planerade jag chansar på att köttbullarna inte smakar runkbulle. Makaronerna lär dock vara överkokta. Jag glömde att jag satt på makaronerna och flög upp 10 min försent.

Andra saken som gjorde att jag insåg att jag måste bli en bättre människa är detta val. Emelie drog slutsatsen at jag skulle åka hem även nästa helg. Jag måste ju rösta menade hon. Jag sa att jag inte skulle rösta. Inte ens blankt, frågade hon och tittade på mig som om jag vore en riktig skurk. Jag försökte slingra mig men utan framgång.

Linnea messade mig tidigare idag och undrade vilken adress vi bodde på. Det visste jag inte. Nu ikväll vart jag nyfiken och undrade varför hon skulle ha adressen
-Det var mamma som skulle skicka röstkortet.

Jag måste träna på att vara vuxen.

2 kommentarer:

  1. ALLA måste rösta Malin, tänk på de stackars satar i andra länder som inte ens har någon rösträtt!! Basta! Jag kanske borde ta din adress också, skicka upp lite recept veckovis så att jag vet att du äter ordentligt, det här går ju inte för sig.. Och du skulle ju kunna få lite vuxenpoäng av mig(som ju har i överflöd..) men jag vet å andra sidan inte hur mycket det skulle hjälpa.. Love u<3

    SvaraRadera
  2. Hahaha, min vackra Maddo!
    Jag kan ju inte rösta när jag inte vet något. Var det inte med dig jag svor - jävla moderater och blänger på socialdemokraternas logga. Recept lät trevligt do;)

    SvaraRadera