fredag 17 september 2010

Oflyt

Saker som går bra för andra går ibland inte lika bra för mig.
Tex prata så att folk förstår, äta utan att slabba, hitta dit man ska eller rösta

-Jaha..? Och du vill bara rösta i riksdagsvalet..?, frågade valtanten och tittade på den dumma människan framför henne
-Ja tacka, svarade en stolt Malin med full koll

Majs skrattade åt mig och var mallgroda för hon hade gjort rätt.
Nog tycker jag att jag trots min tabbe borde få lite vuxenpoängpoäng för att jag röstade.
Förtidsröstade till och med..

Min läkare ringde mig nyss och meddelade att hon skrivit ett läkarintyg till mig så jag kan visa skolan att jag inte sitter hemma för skojs skull och äter valnötter.
Hon hade även pratat med min sjukgymnast och kommit överens om att sjukskriva(?) mig.
Va fa-aa-n sa jag och förklarade att jag är hel igen efter nästa vecka,
att jag är 22 år och att det var helt onödigt.
Hon bad mig vara realistisk.

Jag har förtidsröstat och jag är sjukskriven. Vuxenpoäng.
Nu ska jag hålla andan tills jag dör.
MVH
Britta Larsson 62.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar