måndag 13 september 2010

Mini- Malla

När jag var liten var jag en riktig affärskvinna. Jag sålde gratisgrejer jag fått från pappas jobb till en dyr penning. Jag växlade pengar med Mariah på det smartaste vis. Hon hade en hundralapp och jag 12 enkronor.
-Vill du byta Mariah så får du fler pengar, övertalade jag skickligt
Majsan var även stammis på mina loppisar där jag sålde McDonken leksaker för en hunka styck.

Vad jag faktiskt tjänade mest pengar på var när jag gjorde alla mina olika tidningar. Mot slutet av min karriär var tidningarna dataskrivna med innehållsförteckning, korsord och reklam som jag fick betalt för att ha med. Okej, från pappas jobb, men man måste ju börja någonstans. Pengar som pengar.


Igår hittade mamma en av mina första tidningar. Teknet- en tidning för alla. Vad jag menade med Teknet var ju förstås Tecknet som var mitt favorit kortspel. Älskar att jag valde att ta namnet på två rader. I tidningen Tecknet hittar vi allt ifrån mumsiga recept utan förklaring på hur man gör. Skojsamma knep och knåp. Kul- kuliga norgehistorier samt en avslutande novell.

TOMTEN
Det var en gång en tomte som bodde i en djup djup skog.
Tomten hadde väldigt tråkigt för det var mit i sommaren.
Han tomte- nissar var på semester med sina fruar och dom som
inte hadde några fruar raggade brudar på stranden.
Tomten hadde haft en fru men hon lämnade honom ensam för hon
hadde träffat en ny gubbe.
SLUT




Den måste jag ha skrivit i samband med att mamma och pappa skiljde sig.
Hemskt när man tänker på det. Bitterfitta redan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar