fredag 17 september 2010

Brunt är fint

Jag blir kvar i Linköping en vecka till.
Tror jag. Jag borde. Jag vill inte. Jag borde verkligen.
Jag vill inte. Jag borde så mycket att jag ska. Jag vill inte.
Jag måste.

När min kropp är hel ska jag pussa på den varje dag och vara världens snällaste. Jag ska inte skälla när den inte vill göra 4 piruetter, inte klaga när den vägrar kicka högre och inte hoppa utan att landa i plie.
Snäll är vad jag ska bli.

Snart ska Maj & jag gå och rösta. Jajje, ni läste rätt. Jag ska rösta så att SD inte kommer in i riksdagen och säger taskiga saker om min vackra polska familj. Jag tänkte vara smart och bara rösta blankt- senare berättade min ännu smartare fader att jag då indirekt hjälper SD in i riksdagen. Jag fick helt enkelt ta mig en snabbutbildning i politik. Helt sjukt galet intressant och jag funderar att bli politiker i mitt nästa liv.
Innan det kan ske måste mina grodor i munnen få lite diciplinträning.
När jag blir politiker ska jag ha ett eget brunt parti som bara tycker bra saker.

Jag har aldrig röstat innan. Jag är rädd att jag ska göra fel. Eller att jag ska glömma att rösta och komma ut ur bibblan med en bra Bertbok istället.
Jag är lite nervös.
Ta dig samman kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar