söndag 5 september 2010

Fopoll fopoll fopoll!

I fredags var det fotboll hos Emelie med Rahki och Johanna. Jag hejade som en galning.
-Heja heja, sa jag och studsa i soffan.
-Sassa brassa mandelmassa andra lagen kan inte passa
-Sassa brassa mandelskuta andra laget kan inte skjuta
SVERIGE SVERIGE SVERIGE!
Nu ljuger jag. Det var Emelie som betedde sig på det viset.

Vi hamnade på Berns. Grymt ställe. När vi stod i den 3 km långa toakön kom en kille och plocka in oss till vippen så vi slapp köa. Det var vänligt gjort av han. Där fick vi världens äckligaste drink. Mörk rom och ginger beer. Tack sa vi och låtsades att det var mumsigt. Efter Berns och efter att männen nästan hamnat i bråk vart det självklart le donk. Emelie som vart vegitarian i 11 år var pissfull så jag lurade i henne cheesburgare. Det är så en god vän agerar. Sen hade vi bullefterfest och trosbytardag. Mycket internt. Mycket skoj.

Igår var jag med Lillis och hans vänner på Spybar. Ännu ett sjukt bra ställe och en galen kväll. Lillis tanke var att få mig under bordet men slutade själv där. Träffade skönaste killarna från London. En advokat, en pilot och en försäljare. Jag försökte verka smart i början men fick erkänna mitt skådespel när dom frågade om valet. När jag är full kan jag helt plötsligt massa ord som jag idag inte ens vet vad dom betyder. Konstigt.

Nu ska Linnea och jag ha tacomys och se film. Vi kommunicera hyfsat bra när vi skulle handla. Nu har vi dubbelt av allt. Imorgon är det skola igen. Jag längtar. Helgen var oförskämt bra och imorgon frår jag dansa igen.
- Grymt liv? Jag?
- Sooom fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar