lördag 18 september 2010

Egoism


Egoism är ett ord man ofta använder men sällan tänker på dess betydelse.
Egoism är väl grunden i det mesta som gör ont här i världen.
En person som är villig att medvetet skada andra för att själv få det lättare, bra eller bättre är väl en egoistisk person?
Se till att du själv tar sig ut ur det brinnande huset och håll sedan tummarna på att brandmännen får med dom andra stackarna. Jag klarade mig. Det är huvudsaker. Jag jag jag jag.

Jag är förbannad på människor som har röven full med bly och inte orkar resa sig från soffan. Inte för att dom insett efter timmar av kämpande att ett resande är en omöjlighet. Nej. Utan för att dom vet att det kommer att ta emot och därför orkar dom inte ens försöka.
Dom orkar inte försöka fast någon någon ringer
på dörren och fast det spöregnar ute.
Fast någon står där ute och blir blöt och kall.
Fast någon blir lidande av deras egoistiska tankesätt.
Fast denna någon är jag,
Och fast du sa att det den här gång var annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar