lördag 14 augusti 2010

No muss No fuss

Min vackra vän Sigrid aka Sigga är nog den godaste människa jag känner. Hon är en sådan person man önskar sig kunna vara lite mer som. Unik och helt jävla underbar. En annan är bara en bitterfitta med ett svängigt humör. Igår var jag och min unika vän på dansföreställning följt av kinesmat och balkonghäng. Föreställningen vart jättelyckad, jag ville bara slå ihjäl fjortisarna framför ca 317 gånger. Så tänker inte Sigga. Hon slår inte ihjäl någon. Det är bara jag som fräser "fittungar" och får hjärtklappning av ilska för en sån sak. Håååååll KÄFTEN ville jag skrika och dra dom i snoppen. Men det gjorde jag inte.

Klockan 22 ville mormor Sigrid sova, så jag hamnade hos Ew & Kaj. Vi kollade på Kajsa Kavat. Det är en trevlig film. Så trevlig att vi pausade efter tio minuter för att prata om viktiga saker itället. Ledorden var klamydia, små kukar, dåliga ligg och lesbiskt.

Mr Steff stängde tidigare, mötte upp mig och vi gick till Mörners. När vi satt där och var som mest vuxna ringde Maj och tyckte att vi skulle komma upp till takterassen vilket vi gjorde. Ridpojken Charles som även kan spela trumpet hade så vackert tänt massa ljus o dukat fram öl & vin. När vi satt där med tända ljus i den jumna, stjärnklara natten insåg jag hur mycket jag har saknat det. Saknat att bara va. No muss no fuss. Enkelt, avslappnat och hur mysigt som helst. Länge sen jag skrattade så mycket. Det kanske vi får tacka Charles Ingvar Jönssons mor för.

Ikväll blir en grym kväll. Förfest hos Astrid med fantastiska människor följt av Plateu as always. Under dagen ska jag bli frisk. För tillfället låter jag som en kåt gubbe som vill bjuda barn på godis. Det vill jag inte. Bjuda på godis alltså. Jag har inget godis, och hade jag det skulle jag äta upp det själv. Jag gillar inte ens barn, så varför skulle ja ge dom mitt godis? Nu kom jag off track igen- my bad - Febern gör att jag svettas som en gris och en hel arme otrevliga gubbar har flyttat in i snoken på mig. Snart kommer Johan med mat. Han är världens bästa pojkvän. Tyvärr inte min pojkvän, utan min systers. Hon har sagt att jag får låna hans vänlighet ibland nu när jag är en man kort i mitt lag. Mitt lag kommer ikväll njuta av den sista lördagsfyllan i Linköping på ett bra tag. Nästa lördag går mitt lag ut i Stockholm. Nästa lördag blir första dagen på något nytt, spännande och helt jävla underbart.

Skål tjollahopp- du har liten snopp (please tell me before I go home with youuu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar