torsdag 26 augusti 2010

Korvfest

Idag har halva familjen Jonsson haft korvfest. På en korvfest träffas man och äter korv. Bullens varmkorv för att det ska vara en riktig korvfest. Innan festen började tog jag en cigg. Pappa kom ut och frågade om jag inte slutade röka i måndags. Jag sa att jag hade sagt fel, vad jag hade menat var nästa måndag. Pappa muttra och gick in. Maria kom ut och skvallra att pappa sagt att jag inte var en trovärdig person. Jag vart ledsen.

Pappa hade gjort ett kap på Citygross i Mantorp och fått 40 korvar till en billig penning, därav festen. Samtidigt som han förklarade konsten med att få perfekta korvar så "vakumförpackade" han resterande korvar. När han stoppat ner 5 korvar i en fryspåse satte han öppningen mot munen och sög ur all luft. Efter varje påse kollade han stolt på mig o Maj som satt hänförda av vår faders finess. Jag och Maj förstod var vi fått vår intelligens ifrån. Perfekta korvar får man i 80 graders vatten 5-7 minuter. Jag tror det är ett familjerecept, men jag bjuder på den. Tre korvar och fem minuter senare var festen slut. Tack pappa.

Över o ut- korven är slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar