tisdag 17 augusti 2010

Freakshow



UNDERBARA måndag!
Terasshäng & Måndagsklubben med grymma människor jag kommer sakna galet mycket. Älskar att Linköpings SKÖNASTE människor är just mina vänner.

Medverkande i gårdagens freakshow:
En nockad Paniz.
En kåt Daniel.
En ofödd Melody.
En förfriskad Nina.
En bråkig Majsa.
En döv Steve.
En hångelsugen Sandra.
En övertaggad Astrid
En helt normal Malin.

Vid kvällens slut vid den obligatoriska citygrillen ville Majsan leka Tarsan. Hon kom till mig och skvallrade hur en tjock röv hade trängt sig. Den tjocka röven hörde vad Tarzan sa. Komissarie Johansson kom till undsättning. Johansson beordrade den tjocka röven att omedelbart slutade bråka med Tarzan. Tarzan stod bakom Johansson och var låtsastuff. Johansson gjorde sig redo för fight. Det vart ingen fight. Den tjocka röven fick veta att Johansson var låtsaspolis på Linköpings tyngsta klubb. Den tjocka röven kapitulerade.

Idag kom jag och Maj på att vi borde ha kräftskiva på landet i september. Mitt i allt planerande kom vi på att vi borde ha en testskiva. Direkt. Nu idag. Vi gav oss ut på jakt efter svenska tinade kräftor. Jag kom på en smart ide. Vi kunde köpa frysta, sen kunde dom va på min mage. För den va jättevarm. Det var min bakishjärna som kom på det. Jag vart nedröstad. Dom tinade var slut överallt. Som tur var Erik en hyvens grabb och vårt sista hopp för att få tag i kanalkräftor. Det heter så. Kanalkräftor. Eller färska. Inte klara, färdiga eller vanliga. Erik jobbar på Priso. Jag ringde till han för o kolla så vi inte gick land och rike i onödan.
- Eeeeeeeerik, ropa vi när vi stormade Priso.
Erik svarade inte. Han hade säker fått gå på lunch. Men vi klarade oss på egen hand och gick hem 300 kr fattigade men massa kräftor rikare. Sen var det dags för kräftskiva. Nu är jag törstig och luktar fiskaffär.

Sluta käfta- din jävla kräfta

2 kommentarer: