söndag 13 februari 2011

Vitt är fult

Klockan är 09.25, det är söndag och jag vaknade nyss. Jag visste vart jag var och min hjärna satt på plats. Jag ser inte ut som en friterad bajskorv, och jag luktar heller inte som en. Jag var nykter igår. Nykter!
 Efter att ha spenderat hela dagen med herr soldat gled jag in i videobutiken och hyrde Dear John som alla mina fruar tjatat om. När jag kom hem insåg jag att filmen handlade om en yrkessoldat som blir ivägskickad från sin mö och aldrig kommer tillbaka. Det var en dålig film.
Mr visste att filmen var dålig att se och tog tuben ut till förorten.
Han är vacker.

Lillan har problem.. Han var en gång i tiden precis som jag. Han har aldrig varit fiskarens bästa vän, men däremot tequilans. En vänskat han klippt av helt för att istället hyra film och sova innan 22. Nu har Lillan en nästan okej anledning till sitt tråkiga liv. Han jobbar. Han jobbar, men inte som vanliga människor jobbar och inte som en. Han väger fem arbetsnarkomaner. Ett problem vi måste lösa och en trend vi måste bryta. Kanske måste jag ställa upp med en utgång nästa helg.
Jag hade tänkt att jag skulle vara nykter MINST två helger, men en sån här nötsituation kräver nödlösningar och uppoffringar.

Det här håller inte.
Nästa helg köör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar