lördag 26 februari 2011

Ups

I did it again.
När jag vaknade imorse var jag vacker och doftade som en ros doppad i fish. Mina cigaretter låg kvar i bhn. Kläder och smink var självklart inte avtaget. Mina linser hade kletat fast i ögonen och brevid mig låg en halväten hamburgare.

Kvällen började hos Maj med Lindabinda, Tuttis, Nijinski, Sigga, Ass, Haris och Johanna. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag har världens SKÖNASTE vänner. Jag älskar när vi är oss!
Efter ett grymt förhäng vinglade alla till Charken där det kändes som allas mission var att få oss under bordet. Det gick bra. Majsan och jag hade tvåmanna show. Maj lekte Allan och jag var Allans högra hand. Allan och högerhanden skötte sig fint fram till halvtre då herr nattklubbschef och mr ägare tyckte att det var dags för oss att gå hem. Dom tyckte att vi hade kalasat färdigt. Det tyckte vi med. Skönt när man tycker lika.

Showen hade sin final på Burger king för att sedan avsluta med ett extranummer hemma hos Majsan. Vad finalen på Burger king innehöll är idag ganska oklart, men att vi var inblandade i drama finns registrerat. Väl hemma förlorade jag förmågan att stå upp. Jag blev nästan blind och fick problem med talet. Allan insåg att hon glömt sin mobil på Burger King. Trots mina funktionshinder beordrade Allan högerhanden att följa med. Allan klädde på handen och handen var surare än en sur citron. Skitsur. Allan surade tillbaka.
I trapphuset bev Allan glad igen, för där låg mobilen. Handen deckade i den två cemtimeter stora soffan. Allan försökte få av handen skorna och jackan. Det gick inte.

Nu är det bara att ladda om och tagga till. Klockan 20.00 är det föreställning och det är bara att bita ihop och kliva upp på scen igen. Trots en duktig fylla igår så känner jag mig ganska taggad för att köra. Kanske är det för att det är vackra Annas 25 års- fest, kanske för att jag befinner mig i världens bästa stad, kanske för att jag ska va med världens bästa människor. Kanske är det den underbara kombon.

Min pappa är världens bästa
Han hade vart på bokrea och köpt Skynda att älska med Alex Shulman till Majsan.
Jag berättade för pappa att Maj redan hade den. Den fick hon av pappa förra julen.
Nu har jag en ny bok. Skynda att älska med Alex shulman.
-Och till mig som inte orkar läsa, sa pappa nöjt och tog fram ett gäng talböcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar