söndag 20 februari 2011

Prao som hemlös

Just hemkommen i samma outfit som jag lämnade lägenheten i för två dagar sen. Ohygienisgt kan man tänka, men så är livet för en hemlös. Eller nyckellös.

I fredags åt jag och Lillis finfin middag tillsammans för att sedan röra oss in mot staden och förfest. Lillis låste och jag stod brevid och såg glad ut ovetandes om vilken tabbe jag just gjort. Tabbe nr 2 kom jag på direkt när vi kom till tunnelbanan då jag glömt mitt SL- kort. Ungdommarna hoppar över spärrarna, tant Malin iförd för tighta jeans kryper charmigt under.
Tanken var att jag och mina sexiga fruar skulle gå all in, men det slutade med att jag och Em fick kriga de sista timmarna själva. Em träffade en trevlig, liggbar, man som vid första anblick var en riktigt kap. Kapet var dagisfröken vilket var sött till en början. Sött och nästan sexigt blev snabbt motsatsen då han tjatade Em torr om en femårig brud som skulle bli prinsessa när hon blev stor.
- Prinsessjävel, muttra Em avtänt

Min mobil har så mycket finesser i sig att batteriet håller på tok för kort tid. Samma stund som jag möter Officern dör min mobil. När jag sedan på lördagskvällen ska ta mig hem inser jag fredagens misstag. Tyvärr insåg jag mitt misstag först halvvägs hem, och tyvärr litade jag på att Lillis skulle vara hemma. Lillan var inte hemma och min mobil var fortfarande stendöd. Där stod jag utelåst och såg ut som en påsatt bäver. Jag gjorde ett snabbt försök att få ner handen i brevinkastet och nå att låsa upp. Det gick inte. Trots mina otursgener hade jag turligt nog med min väska som Em skrivit in sitt mobilnummer i. Mobilnummret skrevs på fyllan då min mobil fått bada och vi vidtog en säkerhetsåtgärd ut ifall att jag skulle bli borttappad. Händer allt för ofta. Den snälla pizzanissen lät mig ringa och jag for till Em. Stelfrusen möttes jag av Ems söta moder som jag hälsade artigt på för att sedan be att få låna trosor, strumpor och en varm dusch.

Jag har dålig koll på kändisar. Det har inte Em och hennes mamma.
-Du vet ju ingenting, sa Ems mor ödmjukt då jag hade mindre koll på melodifestivalens deltagare.
Nog för att Ems moder är charmig så fanns aldrig tanken att skeda med henne i soffan. Tillbaka till officern, dricka öl, se film, sova, vakna, få tag i Lillis, åka hem, byta kläder, skriva i den bajsiga bloggen.
Slut på helg.

Att vara utelåst får 2 av 5 toast.
Lärorikt med överskattat.

Lillan är stråt vassare än jag i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar