söndag 27 februari 2011

Oman är ett land

Att kalasa på bakfylla kan ha två utgångar. Den ena är att man blir skojigt berusad på ingenting, och den andra är att man kan dricka hur mycket som helst men ändå kunna stå på ett ben. Igår resulterade min bakfylla i kalasfylla på ingenting. Ofta när jag blir kalasfull blir jag fnissig som en nykär fjortonåring. Vid närmare eftertanke så kanske fnissa är fel benämning på hur jag visar min lycka. Gapskratt passar bättre, eller häxskratt som Em kallar det.

Anna är kåt på piloter och allt som har med flygplan att göra. Hon fick därför en passande upplevelse. Anna ska vara pilot för en dag och tillsammans med en instruktör flyga en tvåsittsig flygmaskin. Tyvärr fick Anna även pressentkort på percing. Tyvärr har vi skakat hand på att vi tillsammans ska göra en percing. Det är inte en navelpercing. Jag bad en bön för punanin min och håller nu tummarna att Anna ska banga.

Efter middagen på Platå och ett par (tolv) återställare gick vi till Charken där vi mötte Johanna. Johanna är en av de roligaste människor jag träffat. Hon erbjöd män fisksås och vart nästan uppäten av en efterhängsen fruga. Fylla på bakfylla är idag träningsvärk i mage samt kinder och ytterligare en bakfylla. Vi var skojiga och pratade som han som har kult på resturangen hela kvällen. Adam sa att vi inte va kloka. Det är vi. Mycket kloka. Kloka och skitjobbiga.

Efter stängning fick vi ansvara för att köpa mat till de arbetande männen vilket vi snällt gjorde. Vi gjorde åter show på Burger king och fick en ny vän vid namn Andreas- anställd på Burger king och less på sitt jobb. Maten hann bli kall innan dom kom och jag och Maj hade världens bästa efterfest. Den bästa vi vart på, och då har vi ändå vart på ett par tre stycken.
Jag skulle lära Majsan det kluriga balettskuttet assamble.
-Assamble, assamble, assamble, sa jag och visade skuttet.
-Hassan blev, hassan blev, hassan blev, sa maj och skuttade efter.
-Men du Malin.. Vad blev han den där Hassan?

Maj tackade för balettlektionen och lärde mig en vals.
"Tjejen under armen och vals, vals, vals, vals, steg, steg, TJO, TJO, TJO" Vi loopade dansen och hann bra många varv runt soffan och saffbordet.
Männen kom och Dimman for till tomteland och tappade tråden. Skuggan var upprörd för att han endast fick en lökring och jag beslutade att döpa Challe till Molnet och kalla trion för oväder. När Charles var ung pysslade han med ridning och blåsinstrument. Tro jag att Maj föll som ett korthus.

Pladdask!

3 kommentarer: