måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag, eller, every hearts day- som det heter på amrikanska.

Tänk så många fagra fruar som blir besvikna just idag för att deras gubbar inte fattar vad dom ska göra. Tänk så många dejter som önskas genomföras med aldrig blir av pga spelregler. Tänk så många bitterfittor som svär över att behöva köpa sina egna äckliga gelehjärtan. Fantastiska dag.

Jag har fått blommor en gång i mitt liv. Jag vart så nervös att jag glömde att tacka och sa att blommorna luktade konstigt. Dom luktade inte konstigt.
Jag lyckas döda en kaktus och tycker plastblommor är praktiskt. Skulle jag få blommor igen skulle jag självklart uppskatta det galet och försöka komma ihåg att vattna dom, men blommor är oviktiga till den dagen man överrskas med det, och inte får det för att det förväntas ges.

En gång i tiden var jag så upptagen med att vänta, och förvänta, att det alltid slutade med att jag blev besviken.
Senare har jag förstått att besvikelsen inte handlade om matriella saker jag aldrig fick, utan besvikelse över att känslor inte kändes som dom borde eller fanns där.
Att vara kär i kärleken kan fungera till en början, men aldrig efter ett tag.
Matriella saker kommer för mig aldrig spela någon roll.
Vad som spelar roll är att bli omhållen, pussad i pannan och tittad på när man inte vet.

Tänk så många människor som får ligga idag för första gången på veckor.
På alla hjärtans dag kan man inte skylla på huvudvärk... 
Oavsett vad folk säger så är sex A och O, eller i alla fall A, eller O, i ett förhållande.

Amen

1 kommentar:

  1. Kunde inte hålla med dig mer om det här, ALLT det här! :)

    SvaraRadera