fredag 25 februari 2011

Show

Idag hade vi systerdejt. Min vackra storasyster har en sjukdom som gör att hon är stamkund på sjukhuset. Hon blev nyligen utskriven efter att ha legat på sjukhuset en vecka. Då jag bor i Stockholm var jag aldrig och besökte henne. Jag vet jag suger, men jag och sjukhus klingar illa. Majsan är också stammis på sjukan. Förste besökare Jonsson kallas hon. Snattaren Jonsson kan vi även kalla henne. Det där med snatteri går i släkten. När jag var tolv åkte jag dit för snatteri på hm. Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv. Polisbilen körde upp utanför stora entren, och vi fick snällt kliva in och rulla iväg genom staden fylld av nyfikna östgötar. Det händer inte så mycket i Linköping, så när tonåringar snattar blir det värsta showen. Folk står upradade med popkorn och 3D- glasögon. Än värr är det i Rimforsa, eller Riffet, där mamma och Jögga bor. Kör en bil de aldrig sett för förbi utanför blir det samtalsämnet för kvällen. Mormor är en söt kubikmeter som ibland kan upplevas som aningen pinsam. Hon är en sån som stoppar på sig bröd från pizzerior. 4- 5 brödbitar i en servett och ner i väskan. Jag vet inte om man kan kalla det snatteri.
-Det är ju så gott, förklarar hon och mys- ler

Ikväll är det show. Inte sån show som blir när någon är tolv och snattar på hm. Bättre. Cirkus Mallibu ska göra det igen och vi är övertaggade. Vdi femtiden fundreade jag och Maj på om man kunde börja dricka redan då. Men vi kom fram till att vi fick lugna oss ett par hekton. Vi ville ju inte att jag skulle vara deckad till tolvslaget.
Ikväll är det invigning på Charken för vip- folk. Jag är vip- folk. Värry innpårtant päjpöl. Fast jag vore inte så viktig om det inte vore för att Majsans sambo råkar vara nattklubbschef. Nu är han det och jag blir plötsligt viktig. Eller, Maj blir viktig och jag får bara åka med för att vi kom till världen ur samma vaginahål.

NFKV!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar