tisdag 8 februari 2011

Den där Karlsson

Jag är kung Karlsson på att göra pannkakor. Pannkakor, keso och sylt. Rätten kommer självklart aldrig konkurrera ut ris och tonfisk, men en god silvermedaljör. Du kom ju bara tvåa

Den vita veckan har börjat bra. Det är tisdag och jag har ännu inte vart full. Varken bak eller fram. Full alltså. Bakfull. Framfull. Framfull. Malin- full.
Idag var jag på dansaerobic. På dansaerobic samlas ett gäng halft taktlösa människor för att dansa in i varandra. Ingen är riktigt säker på åt vilket håll man ska gå när, så alla går lite som dom vill. Det är fantastiskt hur olika människor kan uppfatta olika rörelser. Hur två steg fram kan bli tre steg bak, eller rent av en snurr som avslutas med ett graciöst litet skutt. Av tidigare erfarenhet vet jag att det är galet trångt längst fram då alla dras som småflickor till Idol- Olle mot instruktören. Just därför vara jag smart och ställde mig idag långt bak.
Halft taktlösa människor står längst fram.
Helt taktlösa människor står längst bak.

Ligger nu framför Smala Sussie och luktar som ett vanvårdat gym med mögelskador. Min kropp verkar tycka att jag borde träna mindre, supa mindre, äta mer nyttigt och mindre skit. Kort sagt vill min kropp att jag ska dissa allt roligt och hissa allt tråkigt. Som att sitta hemma en lördag och knapra linfrön.

Igår ringde sexiga herr Officer och väckte mig. Yrvaket svarade jag och undrade vad som hänt för att han ska ringa och väcka mig mitt i natten. Klockan var 21.30. Undra vilken tid jag kommer gå till sängs när jag är pensionär.
Förra veckan var jag bakis och åt chips i sängen. När jag äter hamnar ungefär hälften i munnen och hälften utanför, och i det här fallet i sängenr. Jag har under en veckas tid sovit på en halv påse chips. Jag han tänkt ta bort det, men har ofrivilligt lyckats somna  på det varje kväll.
Jag är inte bara kung Karlsson på att göra pannkakor, utan även på att skjuta upp saker. Nu ska jag påminna Lillan om att han inte får bajsa, för jag råka skjuta upp på att inhandla toapapper.

Kniiiiiiip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar