onsdag 16 februari 2011

Bullmamma

Idag är det onsdag, imorgon torsdag och efter det fredag.
Redan i måndags taggade jag för helg. Att vara nykter en helg har gjort mig deprimerad och jag funderar på om jag behöver oroa mig. Under min nyktra helg kom jag fram till att Stockholm är en skitstad i ett skitland där det är skitkallt. Kan summan av kardemumman, som Carro skulle sagt, vara att man måste supa på helgerna för att överleva i fula Sverige?

Alkohol gör mig gott.
Jag blir nästan inte bitchig alls.
Jag får en fantastisk sångröst.
Jag kan få för mig att kramas.
Jag får bredare östgötska.
Jag delar viktiga upplevelser och erfarenheter.
Jag talar högt och tydligt.
Jag fryser inte trots att det är skitkallt.

I högstadiet hade man hemkunskap som jag absolut, uppenbarligen, inte drog någon lärdom av. Man jobbade i team där man skulle turas om att diska. Jag fick alltid diska. Dom menade att jag måste dra mitt strå till stacken. Vilket strå? Jag bevakade ju konkurrenterna och var förste provsmakare.
En lektion skulle var och en baka bullar utan sitt team. Eget ansvar. Jag ville göra kanelbullar, men fick nöja mig med kardemumma då kanel säkert var för dyrt. Allt gick fantastiskt. Fantastiskt fram till slutskedet där jag saltade istället för att sockra.

På rasten mumsa alla barnen bullar utom Malle,
för hon har en hjärna slö som en avtänd balle. 
Summan av kardemumman.
Kardemummabullar.
Binder bara ihop inläggets röda tråd.
KLART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar