fredag 18 februari 2011

Ekonom

FREDAG! ÖLDAG! LYCKODAG!

Först måste jag sova för att kunna vakna som en snyggare person. När jag och Carro gled in på Liljeholmens Cenrum fick hon skämmas för mig och jag för henne. Det är fantastiskt hur naturlig man kan se ut efter en svettig dag i skolan. Jag råkade se mig själv i spegeln och insåg att jag var fulast i hela gallerian. Förmodligen fulast i hela Liljeholmen. Det var en tråkig upptäckt.

Tur att min vackra sambo är vänlig och inte dömmer hunden efter håren.
Jag är då den tänkta hunden som inte blir dömd.
Lillan och jag ska ha fredagsmys med matlagning, där jag är diskansvarig, innan jag möter upp mina hönor. Av någon anledning tar alla mina pengar slut kring den 5:e, så idag fick vi lira stark öl på stor burk till liten peng. Jag är dålig på att hushålla med pengar. På något vis har jag lyckats lura pappa att jag är ekonomisk och ansvarsfull. Är man ansvarsfull får man låna pengar vilket jag gjorde för att skaffa något en ekonomisk person har. Ett sparkonto.

Att ha ett sparkonto är en trygghet och något som gör att man kan unna sig saker då och då. Jag kände mig kanontrygg och unnade mig saker hela tiden. Nu är det lånade sparkontot nästan slut och jag kan känna viss ånger i mitt smarta beslut att låna för att kunna spara. Jävla oflyt!

Igår hade jag en romantiskt kväll med officern. Efter 45 romantiska minuter i videoaffären insåg vi att det inte fanns någon film som båda ville se.
Mina förslag till film var Rädda Willy 4 och dansfilmen Step up 3.
Hans förslag var Krig, pang, bom utan handling 3,4 och 5 .
Då det inte fanns någon film båda ville se hyrde vi en som ingen ville se.
Rättvist ska det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar