onsdag 29 december 2010

Slut som artist

Just nu borde jag fira lilla nyår med ett gäng fina människor. Fast idag är dom inte så fina, ganska fula faktiskt, för det är ingen som ringt och undrat vart jag är. Man kan ju hoppas att Majsan informerat dom om att jag är mormor idag och valde att stanna hemma, annars har jag dåliga vänner. Eller så är jag en dålig gäst som inte hör av mig och meddelar att jag inte kommer att delta på festligheterna jag bjudits till. Beror på hur man ser det.

Tanken på alkohol ger mig inga fina vibbar. Jag blir lätt illamående och får rysning i nacken. Ja, man kan gå på barty utan att dricka, så länge man inte heter Malin Jonsson. Jag är för vek för att stå emot trycket när alla gapar om show och hetsar om att köra. Jag hade min enmanna show i söndags, och trivs fortfarande bäst i tanken av att köra ner huvudet i sandet, det får räcka.
Ingen show och inget köra ikväll.
Det är ju en dag imorgon också.

2010 var året där jag testade gränserna.
2011 blir året där jag dricker lagom.
(Kanske)

Prutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar