tisdag 28 december 2010

En Malin

Min dator som hade en skadad axel är nu lagad och ska skickas tillbaka till mig. Problemet är att jag vill ha den skickad hit till Linköping och inte till Solna. Eftersom jag ska bli en ordningsam människa 2011 tänkte jag träna redan nu och ta tag i saken och ringa leverantören.

Stackars människa på kundtjänst som hade ett långt samtal med otekniska mig, som inte fattade hur jag hittade något nummer han behövde. Jag erbjöd mannen i telefonen att ta min mail och lösen, logga in, och ta de nummer han behövde som jag uppenbarligen inte lyckades hittade. Det sa han att han inte fick. Efter 20 minuters samtal sa killen att han skulle ställa en dum fråga. Han frågade om jag verkligen hade Acer som leverantör. Min dator är från Asus och jag hade ringt fel kundtjänst.

Till slut fick jag tag i rätt kundtjänst och min dator levereras idag till lägenheten i Solna. Själv sitter jag i Linköping och funderar på hur lätt livet skulle vara om man tog tag i problem första gången man tänker att man borde göra det. Hade jag gjort det hade min dator varit här hos mig, i Linköping, nu.
Idag har jag även sagt upp mitt abonnemang på Tele 2 som jag haft i två år och brukat ca 6 månader.
Jag hatar verkligen att ringa kundservice- samtal. Undra varför.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar