torsdag 9 december 2010

Ny soffa

Den här veckan har vart konstig på många vis. Bra, men konstig. Skulle skolan dela ut pris för bästa skolkare under en och samma vecka så skulle jag vinna. Hoppas jag vinner en ny soffa, för det skulle jag o Lillis behöva då vi i nuläget kommer få mysa på golvet framför tvn. En stor soffa med många kuddar skulle vara trevligt. Undra om det är rektorn eller Nella jag ska lämna mina önskemål till..

I måndags försov jag mig till streeten, vilket även Carro gjorde. Vi tänkte gå på moderna, sen tänkte vi på hur tråkigt det är och att vi skulle ha dubbelklass i ämnet. Vi kom på att vi var hungriga och att det finns mysiga fik i Gamla stan. Vi försökte ha lite dåligt samvete för att vi missade klass för att fika och snacka skit, men det gick inget vidare.

När jag kom hem från morgonträningen i tisdags tittade jag mig i spegeln och såg en heffaklump. Tanken av att klämma ner den stackars heffaklumpen i en balettdräckt kändes för tråkig. Jag tyckte synd om heffaklumpen och gav den ledigt från första balettlektionen. Tackar. På kvällen fick heffaklumpen besök av en sockersjuk människa, så fru heffa fick bli hög på socker själv.
Det klara hon bra.

Onsdagen kändes bara så rätt att ta ledigt hela dagen efter en slitig vecka. Fettofrukost allt för sent och mördarblick till den som försöker dra upp persiennen. Ryggläge i en mysigt trång soffa hela dagen var vad som stod på schemat. Mystemat fortsatte på kvällen hos Linnea med fina klassen och julbak. Jag är dålig på att baka och agerade istället kritiker. Kritiker Jonsson vart lagom populär och fick lämna pepparkaksbaket och stå och röra i knäcken.

Idag masserade Em min sjärt. Det är sant.
- Fan Malin, vad het röv du har, får jag klämma lite?
Okej sa jag och lät henne smeka mig ömt. Nästan så gick det till. Det sämsta med dansvärlden är att man måste vara på tok för närgången med folk för min smak. Konstiga övningar och massage-uppgifter man ska göra på varandra. Det är säkert jättenyttigt och helande för kroppen att låta någon massrea och trycka på ens utåtvridningsmuskler, men när Em grävde i röven efter mina sittben kändes det mindre mysigt.
-Ööööhp, nu är du lite väl nära anus vännnen
När det var min tur att ge gav jag Em en kärleksfull
stjärtmassage med ena armbågen

Ge och ta, det är det livet går ut på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar