söndag 5 december 2010

Mobilförbrukning 09/10


 Mobil nr 1, som jag fortfarande betalar av på, fick sig ett dopp när jag skulle vara snäll och koka bullens varmkorv till min syster. När jag lämnade in den korvspadsstinkande telefonen fick jag skämas då min lögn avslöjades. Inte visste jag att man tydligt kunde se i telefonen om det blivit fuktskadad eller inte.
Rött, rött, rött. I telefonen och även i mitt huvud. Så genant.

Mobil nr 2 tog sig en simtur i mitt vallenglas. Jag var charmigt full som en kastrull och låg i sängen. För att inte skada min fina nya telefon genom att dregla på den var tanken att lägga den i soffan över natten. Tanken var god, men så blev det inte. Varsamt kastate jag telefonen från liggande ställning till soffan. Mobilen landade inte i soffan.
PLOPP. Mitt i prick, en på miljonen, once in a lifetime.
När jag tände lampan såg jag det jag befarade- mobben i vattenglaset som fortfarande stod upp.

Mobil nr 3 var nästan inte mitt fel. Inte visste jag att man kunde sätta i laddaren så oförsiktigt att skiten gick sönder. Killen i 3- butiken förstod min tanke och menade att jag inte skulle vara ledsen eller känna mig som en heffaklump vilket värmde gott i hjärtat.

Mobil nr 4 tog sig ett dyk i toaletten. Jag har haft mobilen i bakfickan en gång i mitt liv. En gång i fem minuter. Just den gången var igår, och under just dom fem minutrarna vart jag akut kissnödig. Brallorna ner och likaså mobilen. Em hann knappt reagera innan jag dykt efter telefonen ner i toaletten och fiskat upp han. Tyvärr gällde inte tresekundersregln i detta fall vilket betyder att jag nu är telefonlös ännu en söndag.

Ibland är det tugnt att heta Malin Jonsson

Min dator är trasig by da way. Jag satte mig på den så skärmen hoppa ur led. När jag ringde ASUS berättade just att min skärm hoppat ur led dumföklara han mig och sa att man inte kunde säga så.

Vart går gränsen?

1 kommentar: