söndag 12 december 2010

Från 0 till 100

Vad hände?
Planen var att ha en fantastiskt mysig kväll med Carrie innehållande mat, massa viktigt prat och Sex and the city. Så långt höll vi planen. En dag kommer Carrie bli världens bäsa mamma och fru. Lyckliga man. Lyckliga barn. Igår var jag något av de två nämnda för en kväll, vilken kan jag inte bestämma, men det lutar åt barn då jag inte tror Carries man skulle uppskatta allt som sas under kvällen. Efter två öl fick jag ett problem som Carrie peppade mig att ta tag i vilket jag gjordet. Det var där efter mina planer skenade iväg.

En öl på sin höjs var tanken jag tänkt. En öl på ett sunkigt ställe på sönder blev för många shots på stekiga Spy bar på Sture.
Jag kan gå från nästan spiknykter till för full på 35 minuter. Det vet jag nu. Festligheterna avslutades på McD vilket var mitt krav för att jag skulle delta under kvällen. Vi slog oss ned vid några trevliga män som jag hade ett mycket givande samtal med. Någon knackar mig på axeln. När jag vänder mig om ser jag en Lillis som är fullare än fullast.
-Hej då, sa Lillis samtidigt som han vinkade lite okontrollerat, ställde sig upp och gick.
Hej då. Jag vinglade till Östermalmstorg och in i herr gevär som stod i snygg givakt när jag kom. Näsan. Full och fullare gjorde åter succe på tuben. Vi gick av fel och fick användning för mitt lokalsinne som ibland aktiveras under kraftig berusning. Min pappa skulle vart stolt.
 
Igår fick jag fasligt många nya vänner. Alla var vackra på sitt vis, men starkast band fick jag med den utländska mannen på tunnelbanan mellan Carrie och Spy bar. Mannen hette Sallad fast med ett r på slutet. Sallar. Vi började prata då han konstaterade att jag pratade en annan dialekt, vilket han kom fram till när han tjyvlyssnat på mitt organiserade samtal med Lillan. Sallar tyckte att jag skulle följa med på ett trevligt disco. Sen ville han hya ut ett rum nästan gratis. Sallar var jätteröd i ögonen. Jag tror han var lite ledsen eller något. Förkyld kanske. Eller allergisk. Stackarn.

Idag hade jag planer som ingen annan ville delta i. Jag ville hitta en lucia. Jag vet att man firar lucia imorgon, men jag var sugen på luciatåg idag. Jag vart nedröstat och uppröstad blev en bakisdag. En bakisdag utan lucia. När solen gick ner gick vi upp, och när lunch slutat serveras började min hemmafru med frukost. Nästa söndag ska jag vara obakis.

MVH
Mamma Andersson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar