söndag 19 december 2010

Im such a drama queen

- Fjäääääärde avdveeeeeeeent, sjöng pappa vackert när jag tände det sista ljuset vid frukosten. Ljusstaken har jag skapat någon gång på 90- talet i träslöjden. Att mäta avstånden mellan hålen där ljusen skulle placeras var inget jag brydde mig om, och mitt ögonmått skulle förmodligen vinna pris för Sveriges sämsta. I *       **  *I
På framsidan står det GOD JUL med ful handstil. Ljusstaken är även den ett av de ordinarie julpyntet hos familjen Jonsson. Pappa Jack kan titta på ljusstaken och känna sig stolt över vilken intelligent dotter han har.

Min pappa är boss på ett bilföretag som heter Söderbergs. När jag var liten var jag cheerleader för det företaget. I mina hemmasnickrade tidningar jag sålde för en billig peng till grannskapet hade jag med reklamannonser om hur billigt det var på Söderbergs. På pappas jobb står en blå träbil. På träbilen står det:
Kom till Söderbergs- biligt och bra.
Även den är ett konstverk av mig där min intelligens träder fram. Som barn hade jag inte bara ett dåligt öga för mått och en taskig handstil, utan även problem med stavningen. Bilen är populär hos kunderna då dom tror att pappa har en smart liten unge som ändrat billigt till biligt för att snittsa till det. De senaste åren har allt fler kunder frågat om det är barnbarnet som gjort bilen
- Håll käften, har pappa svarat då och tagit extra belatt för vinterdäck.

Idag ska jag och mina fina systrar ha Sunes Jul- maraton. Dom vet inte om det än, men vi kommer att ha himlans trevligt. Jag kommer ofta på mig själv göra planer där andra är involverade utan att dom vet om det, sen blir jag irriterad att dom inte fattar att jag planerat och bestämt detta för länge sedan. Min hjärna tänker ibland så den nästan blir överhettad. Min hjärna är förmodligen världens bästa på att överanalysera och tänka sönder saker och ting. Allt ska hända på en sekund och gör det inte det blir jag rastlös, får panik och säger tack och hej. Enkel tjej? Nej.

5 kommentarer:

  1. Du skapar rim utan att ens tänka på det Malin! DET tycker jag är genialt! och du ÄR smart, så det så :) Puss och KRAAAAAAM på dig!

    Det är Rakhi förresten...

    SvaraRadera
  2. "Bara en smart person vågar driva med sin bristande intelligens"

    SvaraRadera
  3. Jag gör också alltid så.. planerar utan att informera om det alltså. Jag har till exempel planerat att du ska komma hit i januari. Bra att du påminde mig!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, älska!
    Frågan är bara vilket datum fröken tänkt?

    SvaraRadera
  5. Jag har tänkt mig den andra eller den tredje helgen. Vilken vill du ha?:)

    SvaraRadera