onsdag 3 november 2010

Mor

Igår var jag hos min mormor och hjälpte henne byta till vinterdäck.
Eller, jag hämtade bilen för att dagen därpå köra den till verkstan.
Min mormor heter Monica. När jag var liten trodde jag att hon hette Jessica.
Jag var ett mycket vilsen liten människa som barn.
Min mormor är rutten i kanalen.
Det vet jag just för att hon lättade sitt hjärta en allt för lång stund.
Hon hejdade sig dock mitt i berättelsen och skrattade till och undrade vad jag skulle med den informationen till. Sen fortsatte hon berätta.
-Jäkla värktabletter, avslutade mormor och gick på toa.

Gasen i botten och mot bondeland och Rimforsa. Mamma Lotta är av den mer hispiga typen och vägrar erkänna att hon är nervös när hon åker med mig. Vi smällde nästan i Vallarondellen. Twice. Till mitt försvar är det en av Sveriges största rondeller.
-Nu får du sakta ner lite. BLINKA! SVÄNG! Bromsa lite. Bromsa. BROMSA!
-Kan du sluta!? Jag KAN köra bil
-Jag ger ju bara vägbeskrivning
Mamma hetsa så dant att rutorna imma igen. När jag sa att jag inte såg något sa hon att jag visst såg. Stackas Maria satt där bak och blev påsatt av vinterdäcken som flög fram och tillbaka pga kängrubensinen min moder framkallat.

Mamma o Jögga har inskaffat en braskamin som mamma nästan eldade upp.
Hemma hos mamma bor det en katt. Katten heter Vilma och är så tjock att magen nästan släpar i marken. Vilma, AKA Vimsan, är inte alls gosig och gör aldrig som man säger. Ibland biter hon mig, sen får JAG skäll för att jag kallar den tjocka katten könsord. Jag gillar inte katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar