tisdag 16 november 2010

Ståfräs

För någon vecka sedan fick vi förfrågan om att göra ett gigg. Tanken var en flashmob på dagen för att sedan dansa på eventets efterfest. Allt var väldigt oplanerat och vad vi egentligen visste vara att det handlade om uppträdande för allmänheten plus VIP- visning för några skidmänniskor. Jag ryckte på axlarna och tyckte det var ovärt betalt tills nyheten nådde mig att det inte alls handlade om osexiga längdskidåkare vars tights skär in på ett mindre sexigt vis.
Det handlade om snowboardmän i världsklass.

De sexiga pojkarna ska på dagen underhålla skrikande fjortisar mitt i ett snöfritt Stockholm. Hur vet jag inte. Efterfesten kommer att hållas på White Room för allmänheten och Magneta, som tydligen är White rooms VIP, för de heta männen. Jag och några brudar i klassen ska dansa vackert för dessa män för att sedan dricka skumpa och festa natten lång med hunkarna.
Innan jag förstod vilka männen var vi vart ombedda att dansa för kände jag mig kränkt som kvinna och seriös dansare. Nu med facit i hand har jag och Em koreograferat en garanterat liggsäker koreografi.
Lite dirty, mycket glimten i ögat, höga kickar och svängande rumpor.

5 6 7 8
POSE!

1 kommentar: