torsdag 25 november 2010

Systrar o systrar

Systrar o systrar är en dikt John- John skriver i den svenska filmen Vinterviken. Jag minns hur pirrig i magen han gjorde mig. Berättar man för mina systrar att man är betuttad i någon får man frågan om det pirrar i pullan. (?)

Min ena syster är minst lika bra som jag på att prata utan poäng, missuppfatta självklara saker och pyssla med mindre normala tillvägagångssätt. Hon är även en hejare på att sjunga med irriterande i reklamsnuttar. Oftast sjunger hon rätt, men ibland blir det fel. Ett sådant tillfälle var Bredbandsbolagets tv- reklam.
- Upp blev ner, upp blev ner, upp blev ner med Bredbandsbolaget.
Upplev mer. Upp blev ner. Same, same but diffrent.
Bilden nedan visar min siss Majsan när hon härmar en blind.


Min andra syster fru Ninna kan ibland utge sig för att vara aningen mer ordnad än vad hon faktiskt är. Bilden ovan är från nyårsafton. Klockan är nio och Linda tar en time- out i trappen för att lugna ner sig. Jag vet ingen som blir full på en fisk och pratar därefter i falsett kvällen lång. Hon blir obehagligt närgången och då menar jag inte på så vis att hon vill kramas och mysa. Hon vill ha djupa diskussioner. Hon vill gärna vara nära när hon pratar. Helst så nära att näsorna slår ihop. Linda har en katt som heter Alvar. Egentligen heter den Alva, men det är bara Linda som kallar den för det. Linda har en rolig relation till sin katt vilket är bevis nog att hon ,som trots allt är en flitig lärarstudent, är stolt medlem av 
syskonskaran Jonsson- Virrsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar