måndag 22 november 2010

Inlägg av största vikt

-Nae Malin, vad ledsen jag blir.
Så brukar min mormor säga till mig med jämna mellanrum.
Orsaken till kommentaren är olika.

-Nae Apelninen, vad ledsen jag blir, utbrast jag upprört
Här har man suttit och så noggrant pillat bort allt det vita för att sedan smaska i sig en nyttig frukt. Att skala en apelsin kräver viss koncentration. När jag koncentrerar mig drar jag ihop ögonbrynen. En rynka mellan ögonbrynen är det lätt värt om apelsinen är smarrig- tyvärr lyckas jag alltid välja fel apelsiner.

Idag har jag varit hemma hela dagen. Jag är inte skapt för att vara hemma och göra inget. En viktig sak att göra då man har en hel dag hemma är att gå igenom facebook- mailen. Jag fick för mig att jag nyligen blivit bitterfitta, men så var visst inte fallet. Den 20e mars hade jag en trevlig konversation med en okänd man vid namn Omar
(knasigt namn, jag vet)

-Hej snygging, skrev jag till Omar över mailen.
-?, svarade han kort
-Vad menar du, frågade jag trevligt
-Jag menar: vem är du?, svarade han otrevligt
-Jag är Malin, svarade jag sexigt
-Okej, hej då Malin, svarade han ovänligt.

Fast egentligen var det ombytta roller. Omar var trevlig och tyckte att jag var en snygging. Jag var bitter, otrevlig och bitch. Vill jag undvika att bo i en etta ,med 34 olika reptiler, när jag är 45 kanske jag får sänka mina krav. Bjuda till lite. Han kanske bara behövde en vän. Jag är en dålig vän.

Idag har jag gjort en bra sak av dagen. Jag ringde och felanmälde min dator och bad dom komma och hämta den. När jag bråkat färdigt med han i telefonen var anmälan skickad. Bråket var inte mitt fel. Han tyckte att jag var trög och jag tyckte han förklarade som en smurf. Tur att jag inte är tillsammans med han.

HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar