fredag 19 november 2010

Min grabb

Jag är kung Karlsson på att skjuta upp och glömma grejer.
I min förra lägenhet i Linköping tog det mig sex månader att hitta soprummet.
Min papperskorg bestod av en påse som stod i hörnet i köket. Tanken var att jag skulle köpa en papperkorg, men tiden gick och jag tänkte att jag ändå skulle flytta snart. Diskställ var även något som stod på inköpslistan när jag flyttade in, och något som stod kvar när jag flyttade ut.

Min dator är trasig och har varit det i tre månader. Jag har försäkring och behöver bara göra ett samtal för att leverantören ska komma och hämta min trasiga dator. Hur smidigt som helst. Jag tänkte ringa idag, men nu har dom stängt.

Jennie gjorde en tabbe och lämnade ett allt för stort ansvar till mig i Solna lägenheten. Blommor. Dom blev krassliga ganska snabbt och gick från lite vissna till bruna små krullar. Jag tänkte ha begravning och släng dom straxt efter dess död i september. Kvarlevorna prydde mina fönster till för två veckor sedan. Nu står det tomma krukor i fönstrena.

Den andra november fyllde min älskade grabb 5 år.
-Det kom jag på imorse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar