lördag 13 november 2010

Idiot!

Löjlig avreaktion:
På spinningen imorse var det en tant som satte sig på cykeln brevid mig som var "paxad" med en energidryck i hållaren. Hon såg energidrycken först då hon ställt in cykeln och skuttat upp. Hon frågade då  om det var en vän till mig som satt där. Jag svarade att jag inte hade några vänner men att jag tyckte det var löjligt att paxa likt en pensionär som ska ha bästa solstolen på charterresan. Hon höll med. 30 sek innan passet började kom han instormande. Idioten. Man såg verkligen på han att han var en sån- hurtbulle som ser sig vara bättre än alla andra. Istället för att säga att han gärna ville ha cykeln han så löjligt hade tingat börja han gapa irriterat på den söta damen. Även efter att hon hade flyttat på sig hetsade han. När han suttit och muttrat i ett par minuter bad jag han lägga ner och fokusera iställen. Han fråga vad jag kom ifrån, var på jag svarade Linköping med att jag nu bodde här. Senare insåg jag att det inte var en fråga utan mer en irriterad kommentar.

Brevid cykeln han hade  paxat var det förberett med svettband. Ett till vardera handled och ett oranget att ha i pannan. Han hade spinningskor och matchande löpset. Han såg ut att ha koll på utrustningen så att säga. All utrustning utom cykelt. Idioten körde hela passet utan motstånd, offbeat, hängdes på styret med rak rygg. Jag satt bara och väntade på att hans knän skulle smälla ur led. Det gjorde dom aldrig. Vad han heller aldrig gjorde var som vi andra. När vi satt så stod han, när vi spurtade hade han vattenpaus och när vi stod i trean stod han running. Fortfarande helt utan motstånd. Halva stretchen ängnade han åt att få upp och ner benet på styret då han trots sin stelhet likte ett kassaskåp skulle upp där och showa.

Jävla låtsas atlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar