söndag 17 oktober 2010

Från och med NU

Står vid din port, står bara still.
För en minut sen var du min.
En tredjedel av den jag var går hem,
för en är krossad, en är din.
Det här är slutet på vår film.

Från och med du.
Från och med nu.
Jag blir aldrig den samma. Helt klart.
Men vem sa att det skulle vara något negativt?
Allt man ser, alla man möter och alla relationer man har och har haft
är ingredienser i vad som så fint kallas personutveckling.
Den jag var för fem år sedan är jag inte längre idag.
Jag är heller inte den samma nu som för sex månader sedan, och heller inte den samma som för sex veckor sedan.
De tankar jag tidigare klamrat mig fast vid är inte längre något jag finner mening i att hålla kvar. En fantastiskt underbar känsla.

Att hålla fast vid något man släppt är som att gång på gång släppa något man håller vid.
Smärtsammt, jobbigt och helt jävla onödigt.

Jag älskar mitt meningslösa liv

Hur är ditt liv?
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar