onsdag 23 mars 2011

Slut som artist

Vakna. Gym. Rep. Frukost. Balett. Jazz. Lunch. Balett. Rep. Gym. Middag.
Fortsätter jag så här kommer folk undra vad det är för pojk som springer runt i bikini sen i sommar när jag entrar plajan. 

Tur att jag inte har några kompisar här i Stockholm, för dom hade jag aldrig haft tid träffa. På tal om vänner så tror jag Lillan har flyttat hemifrån. Han har tröttnat på Cirkus Malibu kan jag tro. När pappa hade skjutsat mig och mina grejer hit efter årsskiftet gav han mig ett värdefullt råd innan han puttrade tillbaka.
-Du Malle, det här är en kanonlägenhet, så bete dig lite så du får bo kvar.
Majsan skrattade och jag funderade över vad för tråkig bild pappa fått av mig. Nu i efterhand kanske jag skulle ha lyssnat på min ytterst kloka far. Hade jag gjort det kanske Lillis inte lämnat mig.
Jag ska öva in lite specialtricks så Lillan flyttar hem igen. Det är så fasligt tomt utan han, plus att han måste diska ur kastrullen som står och luktar anus i kylen.

Min kropp är tröttast i stan. Musklerna värker mer än någonsin och blåmärkena täcker snart hela mig. Jag har koreograferat en duett med vackra lyft och kast som jag och Daniel repar till föreställningen. Innan allt sitter och samarbetet är som det ska kan det bli lite fellandningar så att säga. Istället för att landa graciöst som en prima ballerina kommer marken för snabbt och jag dunkar i som en övergödd kossa. Smällar man får ta. Ordvits.

Min träningsvärk gör mig stel som ett badkar och hur jag ska ta mig upp från sängen sedan är sånt vi inte vet så mycket om. Träningsvärken och det kvaddade yttre kommer aningens oläglig då jag lovat bort min kropp till en fotograf på fredag. Som tur är ska jag bara ligga naken och se kåt ut. Typ.

1, 2... 3!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar