tisdag 15 mars 2011

Åh, din SKURK!

"Du har fått kallalse till rättegång din buse"
Man skulle kunna tro att det var jag som blivit stämd för ovårdat språk på allmän plats. Hets mot folkgrupp. Folkgruppen skulle kunna vara en bajskorv som tagit illa upp av mina skojiga skämt. Så var självklart inte fallet. Det var inte ens jag som var den anklagade busen. Tvärtom. Jag är ett oskyldigt vittne. Är man en trevlig ordningsvakt som jag händer det ibland, ganska ofta, att folk som vi tycker busat färdigt inte alls håller med. Då får man säga åt busen på skarpen. Lyder han inte då får man buffla lite. Bufflar han tillbaka för mycket blir det anmälan och rättegång. Våldsamt motstånd som det så fint kallas.

Händelsen inträffade i juni, och nu tror dom att jag ska minnas hur det gick till. Jag som knappt minns vad jag åt till frukost. Åt jag frukost? Jag är hungrig.
Tyvärr (läs som tur är) kommer jag inte kunna deta. Rättegången är tre dagar innan föreställning. Är man inte närvarande under de intensiva repdagarna innan blir man halshuggen. Förebyggande arbete mot brottslighet måste väl vara en helt okej anledning att inte närvara.
Man kan få ett trevligt samtal med domaren samma dag över telefonen. Medverka i sin frånvaro så att säga. Nu låter det som att jag är skurken igen, och det låter som att skurken rökt på. Yrar så jääävla i nattmössan.
Vi skyller på hungern. Jag är inte mig själv när jag är hungrig.
Kanske skulle jag äta mer sällan.

"Åh, din skurk" är från Pippi när Herr Nilsson stökar.
Lider med den som inte sett. Fantastiskt kul.
Nästan lika kul som Pippi för fan
http://www.youtube.com/watch?v=C9gYuUxqkZU
"Ajaj min stor fräkniga bullfitta skaver mot hästjäveln!"

Hepåre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar