fredag 18 mars 2011

"Jag som älskar balett"

Idag var jag huslig och tvättade. Jag mosade in allt i maskinen, tryckte på 60 grader och gick upp i lägenheten och höll tummarna att inget skulle färga av sig. Jag hade tur idag. Min tvätt var lika vacker efter som innan. Som en nöjd hemmafru mosada jag omsorgsfullt in alla kläder i tummlaren och tryckte på exta torrt.

När jag kom tillbaka för att hämta min väldoftande tvätt var den borta.
-Jaha, är det dina grejer, sa en trevlig dam som tvättade i maskinen brevid.
"Någon" hade slängt ut mina grejer så hon hade varit vänlig och vikt mina kläder. På ett bord tillsammans, blandat, med hennes grejer låg mina kläder fint upplagda. Hon hade vikt mina trosor och lagt dom i en trevlig hög. Jag tackade hjärtligt och började leta rätt på vad som var mitt.
Hon förklarade att hon tyckte om grönt. Därefter frågade hon om inte hon kunde mina gröna jazzbyxor. Jag förklarade vänligt att jag behövde dom själv.
Hon berättade då att hon även var förtjust i vinrött och höll upp min vinröda dräkt. Jag förklarade att det var min balettdräkt och att jag behövde även den.
-Åh, balett, jag som älskar balett. Snälla?
Jag tittade frågande på den ganska kraftigt överviktiga 50+ kvinnan och undrade hur hon ens skulle få dräkten över knäna.
Den vänliga tanten som snällt hjälpt mig med tvätten var en fyllekärring som förmodligen planerat att sno alla mina kläder om jag inte dykt upp.
-Okej, vi säger 50 spänn. 10 då?

Det händer bara mig och det händer bara i Stockholm. Som tur är sitter jag nu på bussen mot en fantastisk stad- Linköping. Imorgon ska vi rocka bar och jag ska hora dricks som aldrig förr med Linköpings hetaste bäzar.
TAGGA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar