söndag 13 mars 2011

Shit happens

... ibland
... ofta
... för ofta
... hela tiden

Någon sa att man lär av sina misstag. Uppenbarligen är jag ett bevis på att det inte stämmer. Inte alls. För två veckor sedan fick jag hem min plånbok på posten. Upphittad av en vänlig själ som lämnat den till polisen, som i sin tur vänligt lagt den på brevlådan. Undra om jag har lika tur denna gång?

I fredags fick vi brottom till tunnelbanan i vanlig ordning efter förkrök hos Em. Jag och Johanna sprang på ett skojsamt vis. Bredbent, vaggande och armarna rakt ut. Ölen i ena handen och min väska, som är mest känd för att hittas glömd på bardisken på Platå eller Platens, i den andra. Den skojiga stilen var så gungig att min plånbok innehållande körkort, bankkort, SL- kort, gymkort och CSN- kort måste ramlat ut. Typiskt.

Vad som är ännu mer typiskt är att jag idag upptäckte att minn pass gått vilse, vilket betyder att jag inte kan plocka ut något nytt bankkort, vilket betyder att jag kanske får nytta av min prao som hemlös.

4 mobiler
1 bankkort
2 körkort
1 pass
3 SL- kort
2 ½ nyckel är senaste årets klant- facit

Igår hade vi världens mysigaste dag. Vi vaknade upp i Liljeholmen då Mr tappat sin nyckel under fredagen. (Jag vet, vi är som gjorda för varann) In till staden, käka lunch, möta Ragge o Johanna, dricka öl, möta alla andra och några till för en grym kväll på Texas Longhorn. Nu kan man ju undra hur jag utan kort gjorde rätt för mig. Man kan tro att jag kanske dansade lite förföriskt för kockarna på Texas för att bli kvitt nota. Så var det inte. Som om herr Officer inte var manlig nog har han under helgen försörjt mig helt. Om man tänker på allt han har betalat för mig sen vi träffades första gången kommer man nog upp till en mindre motorcykel. Eller moppe. Jag råka kalla hans motorcykel för moppe. Det var opopulärt. Nu får jag dåligt samvete. Så dåligt samvete att jag nog ska styra upp en förförisk liten föreställning till kvällen.

Im a pussy- pussy- pussycäät. Pussy- sussy- pussycäääääääääääääääät
http://www.youtube.com/watch?v=cwczz3UkMfI
Tänker mig något i den stilen.

Om man bortser från upprepat misstag så har jag haft en grym helg.
Mer än grym.
Fantastisk.

2 kommentarer:

  1. Det viktigaste är inte vad man gör, det är hur man ser ut när man gör det. Och snygg är du ju så jag förstår inte problemet. <3

    SvaraRadera
  2. "Huvudsaken är att man inte är jätteful i ansiktet"
    Sakna!

    SvaraRadera