fredag 25 mars 2011

Omväxling förnöjer

Denna vecka har vart den mest fysiskt krävande vecka jag upplevt. Hela min kropp är som en överkokt spagetti. Den överkokta pastan mådde nyss illa på mattan och fick upp dagens intag av mat. Tror spagettin behöver vila.

Jag har börjat inse att det snart är dags för audition där min framtid avgörs. Det är verkligen så. Danshögskolan har antagning till pedagogutbildningen varannt år. Kommer jag inte in i år har jag svårt att se hur jag ekonomiskt ska täcka två års dansträning. Tyvärr räcker det inte att ta några klasser i veckan för att uppräthålla teknik, än mindre utvecklas. Vad jag kan göra nu är att ge mer än allt. Fokus. Jag är livrädd för att hoppas och tro på en antagning för mycket. Mitt hjärta kommer gå sönder.

Mitt skyddsnät har på något vis blivit att hellre se mina brister än styrkor. På så vis arbetar jag aktivt med dessa brister samtidigt som jag aldrig tror för högt om mig själv. Problemet uppstår när man löst en brist så hittar man alltid tre nya då man automatiskt höjer ribban. Problem uppstår även när man ser för mång brister och få styrkor.
Brister kommer alltid finnas, och det är på något vis det jag beundrar med dansen- man blir aldrig fulländad- det finnas alltid mer att lära.

Anledning till denna tankeställare är många, men en spcifik. Mamma insåg idag att hon jobbar med en av danslärarna från Lunnevad och frågade om hon hade haft mig vilket hon hade.
- Hon är en fantastisk dansare, om hon bara kunde inse det själv
Jag har hört det så många gånger förr, men alltid stängt av. För att klara detta är det dags att börja tro. Tro att jag kan klara det om jag jobbar hårt. Tro på mig själv utan att tro för högt om mig själv. ARMEN.

På tok för seriöst inlägg för bajsbloggen! 
Snart börjar jag väl fråga om läsarnas åsikt och annordnar läsarträffar
Ni är ett bra gäng puckon som är inne här dagligen.
Frågan är bara om det hissas eller dissas.
Är jag BB- Sara eller BB- Rosa. Det är sånt vi inte vet så mycket om.
Ja, jag följer BB slaviskt. Är lika irriterad efter varje avsnitt.

Stackars dom som stänger in sig. 
Hundra dagar utan heder.
Stackars dom som lever så,
stackrs dom som tittar på,
hur märkligt kan man må?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar