måndag 4 april 2011

Datatekniker

Idag skrev jag och Carro ut ansökningsblanketterna till Danshögskolan. I ansökan finns det en fin liten ruta där passfoto ska fästas med häftklämma. Jag har inget passfoto och skrev därför ut en sexig bild från fejan. Tanken var att storleken skulle bli den samma som ett passfoto. Det blev den inte. Från skrivaren kom mitt ansikte som fyllde ett halvt A4. Tänker att jag kan klippa bort min stora kaluffs och halva pannan så kanske mitt nylle får plats i den lilla rutan. Blir det tajt kan jag tycka att hakan är överskattad.
Någon häftklämma äger jag heller inte.
Får kolla om jag har något som kletar bra i kylen.

Lyckas man ta sig in på den nu femåriga ämnesutbildningen, som halva norden lär söka, får man ett ämne till utöver de två du får med din danspedagogexamen. Jag skojade med Carro och sa att jag skulle bli lärare i matkunskap.
Carro sa att det hette hemkunskap.
I högstadiet hade vi datorkunskap. Man fick lära sig hur man använde internet och word. Tänk vad gammal jag låter när man berättar sånt. Folk som ligger och skumpar fostervatten har facebook långt innan dess ömma moder spricker från punkt A till punkt B.

Ännu en anledning till att jag inte vill ha barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar