lördag 2 april 2011

Den bittra fittan

Jag är nu halvvägs genom försöket att slå världsrekord.
KATEGORI:
överleva tristess för instängd östgötsk bitterfitta med utmärkt festsinne

Det är lördag och jag är instängd i samma rum som jag nu spenderat hela veckan i. Fortfarande ryggläge, fortfarande feber och fortfarande bara 4an att välja på tv. När min pencillinkur är över ska jag leka Allan och vara kung i baren. Skulle döda för att vara nyduschad med en Peroni i ena handen och en plattång i den andra. Musik på högsta och hundra sms fram och tillbaka om kvällens outfit. Stressa till tuben och glömma hälften av grejerna jag borde haft med hemma. Känna taggen och lyckliga pirr i magen.

Pirrar dåligt nu ska jag säg

Det roligaste som hänt idag var när jag skulle får ut en stol på balkongen. Hålet ut var för liten och det tog mig 32 svordommar att få ut stolen. Under en cigg hann dörrhålet banta och stolen står nu kvar på balkongen. Hoppas det inte börjar regna så Lillans stekstol blir blöt. Med mitt flyt denna vecka är det garanterat skyfall just i detta nu utanför fönstret som fortfarande är täckt av persiennen.

4an bjuden på Körslaget under kvällen.
Tar jag dubbel dos pencillin och värktabletter som jag sköljer ner med en hutt av Lillans starkglögg kanske jag somnar och vaknar på måndag. Klart värt att testa.

SKÅL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar