fredag 8 april 2011

Brevbärarens dotter

Idag hade jag tur. Jag hittade något jag haft behov av under en lång tid, men alltid lyckats glömma att införskaffa. Ett frimärke. Av någon anledning är det alltid frimärket som drar ut på prosessen när man ska vara gammeldags och skicka något via posten. Jag hånglade glatt upp mitt nyfunna frimärket och fäst det på höger sida av mitt livsviktiga kuvert. Bakom mig sprang en stackars musikalare förbi och letade efter något. Sitt borttappade frimärke. Jag fick dåligt samvete, men tog beslutet att inte riva loss och lämna tillbaka det slemmigt frimärke.

Imorgon ska ska flaskan plockas fram. Nästa vecka är det intensivvecka inför föreställningarna vilket betyder 100 timmars rep om dagen. För många timmars rep leder till irritation, bråk och i vissa fall misshandel. Morgondagens fylla blir en förberedande avskedsfest om någon skulle råka avlida under veckan, eller om vi blir ovänner och aldrig mer pratar med varandra. Införskaffa minnen i förebyggande syfte så att säga.
Min vackra Carrie ska delta i showen och lär få egen följespott då hon hållt sig från fylla och utgång de senaste decenniet. Vi har mycket rutin och kan säkert hjälpa henne minnas hur man gör.

Mitt pass kom idag med posten från Linköping och min älskade Majsa som slagit på stort och lyxat till det med dubbla frimärken. Ser fram emot att slippa bråka med vakter och kassörskor om att jag inte är 12 år, utan bara en mycket slarvig själ som är gammal nog att gå på disco och köpa cigaretter.
I mitt pass låg en lapp som fick stenhårda mig tårögd.
Jag har världens bästa människor i mitt liv!

"Jag älskar dig 3 gånger
runt jorden och tillbaka"
Åker hon ett varv runt jorden så kommer hon ju automatiskt tillbaka.
Tror hon menade att hon tog en sväng till månen och tillbaka.
Blanda ihop saker är lite vår grej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar