onsdag 13 april 2011

Butt(er)

"Malin, kan du inte skriva i din blogg?
Jag är inne varje dag,
men du skriver ju aldrig"
Fyrst behöver en hobby

Min kvällsmat är som känt inte så varierad. Senaste tiden har jag inte ens orkat sätta på ugnen för att värma en pirog, nej vi har fortfarande ingen micro, så kvällsmaten har bestått av två mackor och fil. Min mormor säger alltid att hon bara äter en HALV smööörgås och ett glas fil. Jag tror hon ljuger.
Ingen blir mätt på en halv macka, och vem äter fil ut ett glas?
Jag smörade glatt mina mackor som jag sedan bar in i mitt rum och la på sängen. Tillbaka ut i köket för att stress- dela en banan i lagom för stora bitar i försök om att lyxa till min tragiska måltid. Med bananen i filen sprang jag dom fyra långa metrarna från köket till mitt rum för att inte missa för mycket av Sveriges mästerkock (4an visar fortfarande bara matlagning och hockey)
Landar lagom kontrollerat i sängen för att direkt flyga upp igen och virra ut mot köket efter mackorna.
-KLOFF KLOFF, låter det bakom mig.
Ljudet kom från mackorna som lossnade från rumpan.

Jag svor över den förbannelse jag föddes med som gör mig till en av Sveriges mest otursamma människor. När jag accepterat min klantiga läggning och smörat nya mackor som jag fått med till rummet utan att tappa var det paus på tvn.
Det är skönt när det flyter!

Idag har vi satt ljus.
När ljus ska sättas gäller det att ha tålamod och beslutsamhet.
Två egenskaper Jesus glömde utrusta mig med.

HEJE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar