fredag 14 januari 2011

Teknikens värld

-Ditt jäääääävla FITTanus!
Min dator var hel inuti men trasig utanpå. Efter reparationen var min dator hel på utsidan, men trasig på insidan. Efter närmare en månad utan min fina, men något stora, bärbara dator som jag nu efter 37 års avbetalning äger, hade jag sett fram emot att se fejan i större format än vad min mobbe har att erbjuda.
Så blev det inte.
När saker inte blir som jag vill, speciellt gällande teknik, freakar jag.
FAKKAR ur på ett mindre charmigt vis, som en god vän skulle sagt.
Datorn sattes på. Och startades om. Sattes på. Och startades om.
Jag log snällt mot datorn för att visa mitt tålamod, för att sedan skrika på den när den startades om.
Jag log ännu snällare mot datorn för att visa mitt lugn, för att sedan skrika ännu högre när idioten startades om.
Stackars pojk på kundtjänst. Nu ska datorn skickas in igen. Då dom snott min orginalkartong när dom laga den första gången blev inslagningen av datorn gjort på vis. På mitt vis. Handduk runt datorn, i en Willyspåse, med massa silvertejp runt. Jag tog lite extra, läs ganska mycket extra, tejp för att jävlas med idioterna som förstört den och nu ska laga den. Moget handlande av en mogen kvinna. Både mogen och kvinna klingar fel.

MVH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar