torsdag 6 januari 2011

Mobilblogg

sitter i flyttbilen påväg upp till sthlm. kaos. snökaos. nästan allt har gått mot oss och nästan inget går som vi tänkt. först gick vindrutetorkarna sönder. sen gick jag vilse i nyköping. nästan vilse, jag såg vilsen ut. maria ramla i en snödriva och oljan tog slut. vi hamnade bakom en plogbil och fick puttra i 50 hundra mil. plogbilen försvann och vi tvingades sakta ner ännu mer för atti nte dö. nu är det bilkö o jag lär dö i tristess då inggen orkar prata med mig. pappa bad mig vänligt med bestämt att tagga ner ett par hekto. majsan den svikersen sitter och sover.

vi dog nästan förut. pappa tyckte att de va en bra ide att ta kort på lastbilen som körde om oss o sprutade tusen liter snö runt sig. nästa lastbil som kom bad pappa majsan ta kort. när maj inte förstod hur man gjorde sa pappa att maj var dum i huvudet. jag höll med men pappa fick dpligt samvete. nu är det tryckt stämmning i bilen som vi snart spenderat 4 timmar i.

adjö o grattis till vackra stäääjv som fyller nästan vuxen idag.

1 kommentar: